Lubelskie/ 1600 ciężarówek w kolejce do przejścia z Białorusią w Koroszczynie
W sobotę rzeczniczka Straży Granicznej por. Anna Michalska poinformowała, że z powodu ograniczeń wprowadzonych przez stronę białoruską polscy przewoźnicy od rana nie mogą korzystać z przejść granicznych na odcinku z Litwą i Łotwą. "Samochody polskich przewoźników wyjeżdżające lub wjeżdżające na Białoruś odprawiane są tylko w przejściu granicznym Kukuryki - Koroszczyn" - dodała.
Rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Lublinie Michał Deruś podał, że w niedzielę rano na wjazd do Polski przez przejście graniczne w Koroszczynie oczekuje ok. 140 ciężarówek, a czas oczekiwania wynosi sześć godzin. Natomiast na wyjeździe z Polski na Białoruś w kolejce stoi ok. 1600 pojazdów, przy czasie oczekiwania wynoszącym 53 godziny.
W ciągu ostatniej 12-godzinnej zmiany - dodał Deruś - do Polski wjechało 290 i wyjechało 312 ciężarówek.
Jak przekazał rzecznik lubelskiej IAS, odprawy na wyjeździe z Polski na Białoruś przez przejście graniczne w Terespolu odbywają się na bieżąco. Na wjazd do Polski w trzygodzinnej kolejce czeka ok. 190 samochodów osobowych.
W ciągu ostatniej zmiany – podał Deruś - przez przejście w Terespolu wjechały do Polski 253 samochody osobowe i 27 autokarów, natomiast na Białoruś wyjechały 423 samochody i 38 autokarów.
10 lutego zawieszono do odwołania ruch na polsko-białoruskim drogowym przejściu granicznym w Bobrownikach (Podlaskie). To efekt ogłoszonej w czwartek (9 lutego) decyzji szefa MSWiA Mariusza Kamińskiego podjętej – jak oświadczył minister – "z uwagi na ważny interes bezpieczeństwa państwa".
Od 9 listopada 2021 r. z powodu kryzysu migracyjnego na granicy polsko-białoruskiej zawieszono odprawy na przejściu granicznym w Kuźnicy (Podlaskie). SG informowała wówczas, że strona polska została zmuszana do takich działań w związku z brakiem reakcji strony białoruskiej na próby bezprawnego przekraczania granicy polsko-białoruskiej przez zorganizowane grupy nielegalnych migrantów właśnie w rejonie drogowego przejścia w Kuźnicy.(PAP)
Autor: Piotr Nowak
pin/ mrr/