Kampania edukacyjna Młodzi patrzą na trzeźwo
Kierując się troską o młodych kierowców firma Statoil Fuel & Retail Polska oraz Fundacja „Zielony Liść” organizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest nie tylko poszerzanie wiedzy o zasadach i przepisach ruchu drogowego, ale w równym stopniu rozwijanie wyobraźni i myślenia przyczynowo skutkowego przyszłych młodych kierowców.
W nadchodzących miesiącach akcja ta obejmie 100 szkół średnich w każdym województwie, w tym łącznie 13.000 uczniów. Lista szkół, w których prowadzone będą zajęcia edukacyjne znajduje się nas stronie http://fundacjazielonylisc.org/statoil. Dzięki wpływowi grupy docelowej akcja ta będzie także oddziaływała pośrednio na wiele innych osób.
Kampania edukacyjna skierowana jest do młodzieży w wieku 15-18 lat, która dopiero będzie rozpoczynała swoje doświadczenia z motoryzacją. W tym wieku ważne jest kształtowanie właściwych postaw związanych z prowadzeniem pojazdów. Priorytetowo potraktowany będzie na spotkaniach temat trzeźwości i odpowiedzialności za kierownicą.
Podczas zajęć w każdej odwiedzanej szkole średniej, uczniowie odbędą zajęcia z symulatorem nietrzeźwości (tzw. alkogogle) i będą mogli przekonać się jak zmienia się percepcja kierowcy po spożyciu tzw. „ bezpiecznej” w ich opinii ilości alkoholu. Dodatkowo poruszane tematy to - czym jest wypadek drogowy, życie osoby niepełnosprawnej, koszty społeczne i skutki prawne wypadków z udziałem osób nietrzeźwych.
Elementem kampanii jest konkurs z wykorzystaniem portalu społecznościowego Facebook, polegający na zbieraniu jak największej liczby polubieni („lajków”) pod plakatem akcji. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.
Więcej informacji na stronach: http://fundacjazielonylisc.org/statoil i www.statoil.pl